This morning / In a sacred manner
/ Sundance chant / Young coyote / Black kettle’s ballad
/ Little smoke / The buffalo are coming / Bonus-Track:
Mindwinds and heartfrost
Sabine Merbach (voc), Conny Veit (voc,
g, fl, sy), Daniel Fichelscher (dr, b), Florian Fricke
(mellotron, pn)
Nach dem Zerfall der ersten Gila-Besetzung
- von denen gibt es die LP / CD "Gila" (1971)
und die CD "Night works" (1972) - und Conny
Veits Umzug von Stuttgart nach München schuf er eine
neue Gruppe und verwendete dafür den alten Namen weiter.
Statt langer Improvisationen wie ehedem gab es nun festgefügte
Stücke. Ihr einziges Werk, "Bury my heart at Wounded
Knee", wurde durch das gleichnamige Buch von Dee
Brown angeregt, befaßt sich mit der Unterdrückung der
nordamerikanischen Ureinwohner, enthält auch drei indianische
Texte (in englischer Übersetzung) und bekam durchweg
gute Besprechungen. Die LP erschien 1973 auf WEA / Warner
Bros., eine üble Bootleg-CD dann 1995 auf Germanofon.
Bei beiden ist auf der Hülle irrtümlich die Reihenfolge
der Stücke vertauscht. Dieser Fehler wurde nun berichtigt.
Mit Farbheft von 32 Seiten.
After the break-up of the first Gila
line-up -- available are the LP / CD "Gila"
(1971) and the CD "Night works" (1972) - and
Conny Veit’s move from Stuttgart to Munich, the latter
founded a new band, retaining the old name. Instead
of their former lenghty improvisations, their tracks
were now tightly arranged. Their only album, "Bury
my heart at Wounded Knee", which was inspired by
Dee Brown’s book of the same title and deals with the
expulsion and extermination of native North Americans,
features three American Indian lyrics (translated into
English) and received good reviews without exception.
The LP was released in 1973 on WEA / Warner Bros., while
in 1995 a really bad bootleg CD was released by Germanofon.
On both covers the tracks were mistakenly listed in
the wrong order. This has been corrected now. With 32-page
colour booklet.
|